زندگی

داستان لوگوی برندهای معروف لباس

داستان لوگوی برندهای معروف لباس

داستان لوگوی برندهای معروف لباس

امروزه داشتن یک لوگوی جذاب یکی از ملزومات یک بیزینس بزرگ و یا حتی کوچک است،چرا که یک لوگو، تعیین کننده‌ی هویت یک شرکت یا بیزنس است ودر برخی مواقع مفهوم و یا پیشینه‌ی آن برند را به ما می‌رساند. لوگوها می‌توانند در عین سادگی و یا پیچیده بودن، پیام و شعاری را منتقل کنند.لوگوی مارک‌های معروف لباس به مخاطبان کمک می‌کنند که در عین اسامی پیچیده‌ی این برندها، آن‌ها را به راحتی شناسایی کنند. یکی از ویژگی‌های لوگوی برندهای لباس این است که درعین سادگی، چشمگیر باشند چون این امر دربازاریابی به آن‌ها کمک می‌کند. دراین متن قرار است به سرچشمه‌ی داستان‌های درخشانی که در پشت این لوگوهاست بپردازیم. با وبلاگ مد و فشن برندکده همراه باشید.

یکی از به یادماندنی ترین لوگوها در دنیای فشن، لوگوی برند ورساچه است. طرح لوگوی این برند، سر یکی ازشخصیت‌های اسطوره‌ای یونان به نام مدوسا است،که طبق افسانه‌های یونانی ،هرکسی که به چشم های مدوسا نگاه کند به سنگ تبدیل می‌شود، چون که به جای مو‌ روی سرش مارهای سمی بودند. جیانی ‌ورساچه، بنیان‌گذاراین برند، در جنوب شرقی ایتالیا با داستان‌ها و افسانه‌های یونانی قدیم بزرگ شده بود. جنوب شرقی ایتالیا پر از نقش و‌ نگارهای مدوسا است و در الهام گرفتن جیانی برای طراحی لوگوی برندش تاثیر بسیاری داشته. این لوگو با در نظر داشتن مفهوم این‌که ورساچه به قدری جذاب است که نمی‌توان از‌ جذابیت آن فرارکرد، طراحی شده است.

لوگوی برند ورساچه

یکی از قدیمی‌ترین لوگوهای برند لباس که در سال ۱۹۲۵ طراحی شده، مربوط به شنل (Chanel) است و چندین داستان مختلف در مورد این لوگو وجود دارد. اولین داستان مربوط به این است که این لوگو توسط خود کوکوشنل طراحی شده و کوتاه شده‌ی اسم تجاری اوست، اما در داستان‌های دیگر آمده ‌است که ممکن است اسم خود کوکو شنل و معشوق سرمایه‌دارش که در تاریخچه برند شنل به آن اشاره شده است،باشد و یا طبق احتمالاتی از نقوش پنجره‌ی یتیم‌خانه‌‌ی اوبازین  (Aubazine)، جایی که کوکوشنل دوران کودکی خود را آنجا سپری کرده، الهام گرفته.

لوگوی برندی که همه آن ‌را با محصولات چرم و عطرهایش می‌شناسند، از دو حرف G به هم پیوسته تشکیل شده تا تداعی کننده‌ی اول اسم و نام خانوادگی بنیان‌گذار این برند گوچیو گوچی (Guccio Gucci) باشد، لوگویی که تک رنگ است و حتی اسم برند لباس گوچی نیز از نام بنیانگذار آن گرفته شده است. مارک این برند مونوگرام است، یعنی متقارن است و به راحتی می‌توان از آن در طراحی پارچه و یا به عنوان سگک کمربند و کیف استفاده کرد و همچنین اگر آن ‌را به هر طرف بچرخانید هویت آن عوض نمی‌شود و ثابت است.

لوگوی برند گوچی

لوگوی این برند لوکس فرانسوی از چهار تا حرف G به صورت طرح سلتیک -طراحی‌هایی که به صورت اسپیرال و دایره وار تکرار می‌شوند- ‌تشکیل شده که در کنارهم یک مربع را تشکیل می‌دهند و حالت چرخشی را برای ما تداعی می‌کند.حرف G استفاده شده در لوگو به دلیل اسم فامیلی بنیانگذار این برند هوبرت ژیوانشی (Hubert de Givenchy) است. این لوگو در سال ۲۰۰۳ توسط گرافیست پائول بارنز (Paul Barnes) طراحی‌شده.

این برند فرانسوی توسط رنه لاکوست (Rene Lacoste) بازیکن تنیس فرانسوی به همراه آندره ژیلر (Andre Gillier) که مالک و مدیر یک شرکت بزرگ تولید لباس‌های کش بافت در فرانسه بود، بنیان‌گذاری شده. این دو، همکاری خود را در جهت تولید پیراهن‌های تنیس آغاز کردند. نام این برند از اسم مستعار رنه لاکوست گرفته شده است. رنه هنگامی به این اسم ملقب شد که در مسابقه‌ای با هم تیمی خود شرطی بست که در صورت پیروزی باید چمدانی که از جنس پوست کروکدیل برای فرد پیروز این مسابقه بگیرند، او در این مسابقه صاحب جام و چمدان از جنس کروکدیل شد و رسانه ها بعدها به او لقب کروکدیل دادند. بعد از آن با پیراهنی که روی آن کروکدیل گلدوزی شده بود در مسابقات حاضر شد. تاکنون لوگوی کروکدیل به یادماندنی‌ترین لوگویی است که به شکل حیوان است.

بنیان گذار برند رالف لورن (Ralph Lauren) علاقمند و حامی مسابقات چوگان بوده است. لوگوی این برند یکی از مارک های پیشروی مد است و برای نشان دادن طبقه غنی آمریکا است. ایده‌ی اولیه‌ی این لوگو با دیدن لباسی در یک مغازه‌ی لباس شکل گرفت، صاحب مغازه ستاره چوگان آرژانتینی لوئیس لسی (Lewis Lacey) بود که در اولین کالکشن خود لباسی ارائه داده بود که روی آن مردی در حال بازی چوگان را نشان میداد و رالف لورن بعدها ازاین ایده برای برند لباس‌های ورزشی خود استفاده کرد.

لوگوی شوالیه‌ی سوار بر‌ اسب و حامل نیزه، هر فردی را نسبت به تاریخچه‌ی آن کنجکاو می کند. نایت (Knight) که در سال ۱۹۰۱ خلق شد ، نمادی از اعتبار، افتخار و وفاداری به مشتریان است. سپر در دست چپ او به معنای محافظت است که بیانگر این است که کت‌های معروف بربری همچین کاری را انجام می‌دهند. هرچند لوگوی این برند در طی ۱۰۰ سال دچار تغییرات زیادی شد و در آخرین تغییر لوگوی آن در سال ۲۰۱۸ با توجه به تغییر و تحولات قرن بیست و یکم به یک مونوگرام ساده کلمه بربری (Burberry) تغییر یافت.

لوگوی برند بربری

برندی که لوگوی آن به ارزش۱۵.۴ بیلیون دلار در فوربز ارزش دارد مربوط به هرمس است. این برند در سال۱۸۳۷ پایه گذاری شد و بعد از جنگ جهانی دوم لوگوی آن به همگان معرفی شد.هویت لوگوی این برند به پیشینه‌ی آن برمی‌گردد که در ابتدا لوازم جانبی لوکس مربوط به سوارکاری برای طبقه اشراف را فراهم می‌کرده است، اما بعدها با توجه به تقاضای بازار، لاین‌های جدیدی به برند خود اضافه کرد. دلیل انتخاب رنگ نارنجی درخشان برای لوگو، دلیل بر جدا بودن و پیشرو بودن این برند در رقابت با هم صنفی‌هایش است.

لوگوی لوی ویتون توسط جورج ویتون  (Georges Vuitton)، فرزند بنیان‌گذار این برند، درسال ۱۸۹۶ طراحی شد تا از جعل این شرکت پس از مرگ پدرش جلوگیری‌ کند. این لوگو از دو حرف LوV که درهم قفل شده‌اند و دو حروف ابتدای اسم و فامیل صاحب برند هستند، تشکیل شده که برای ۱۲۰ سال ماندگار بوده است. این لوگو الهام گرفته از فرهنگ ژاپن در دوره‌ی ویکتوریای اروپا است. هنگام طراحی این لوگو اروپا تحت تاثیر فرهنگ ژاپن بوده و از نظر آن‌ها ژاپن سرزمینی پر رمز و راز و عجیب بوده و حالا چه چیزی عجیب‌ترو ارزشمندتر ازداشتن لوگویی الهام گرفته از این فرهنگ است!

با انواع مدل آستین مانتو، بیشتر آشنا شوید!

چطور کتاب‌هایی برای خواندن انتخاب کنیم؟

نکات ضروری برای نگهداری از لوازم خانه

راهنمای کامل خرید صندل تابستانی

استفاده از بام سبز و دیوار سبز در طراحی ویلا چه تاثیری بر رطوبت و دمای محیط می…

برندهای موفق ایرانی در جهان

طراحی پارچه چیست؟

از کجا هتل داریوش کیش رزرو کنیم؟

چگونه لباس زیر زنانه مناسب انتخاب کنیم؟

جراح چاقی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

منبع

داستان لوگوی برندهای معروف لباس
delbaraneh.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا